Măsuri de siguranță și reguli de distanțare socială implementate de către hotelurile din Grecia in sezonul de vara 2020

Trăim o perioadă pentru care nu se mai aplică celebra zicală „business as usual”, însă cu toții ne adaptăm noii realități cotidiene, inclusiv sectorul turistic, prin introducerea unor măsuri inovatoare pentru protejarea oaspeților și a personalului. De la protocoale de sănătate până la camere termice, regăsesti aici un ghid succinct despre măsurile luate de către hotelierii greci pentru a face față cu brio noului sezon turistic.

Acestea vor fi măsuri simple de precauție care nu vor afecta buna desfășurare a vacanței, deoarece se aseamană cu cele pe care turistul le aplică deja în viața cotidiană.

Planul de măsuri reprezintă instrucțiuni generale, orientative, pe care hotelierii le pot personaliza condiționați de specificul unității de cazare și pot suferi modificări în funcție de deciziile politice luate de către guvernele țărilor de tranzit și de destinație.

Important: Grecia a anunțat că va acoperi costul cazării și alimentației (în unele cazuri și tratamentul medical) în hoteluri special amenajate pentru turiștii care au fost testați pozitiv Covid-19, în decursul vacanței în Grecia: „Scopul nostru este să asigurăm condiții de siguranță maximă pentru rezidenți și turiști”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Stelios Petsas.

Ministerul Turismului din Grecia a lansat protocoalele de sănătate care urmează să fie aplicate în toate hotelurile din țară pentru redeschiderea și buna funcționare a acestora în condițiile datorate pandemiei Covid-19.

Planul de acțiune pentru prevenirea, gestionarea și limitarea răspândirii virusului personalului și oaspeților trebuie să respecte recomandările organizației de sănătate publică a Greciei - EODY și va fi revizuit în conformitate cu evoluția situației.

  • Toate hotelurile sunt obligate ca pe parcursul întregului sezon, să colaboreze cu un medic pentru prestarea de servicii medicale de prim ajutor, precum și pentru testarea și gestionarea cazurilor suspecte de Covid – 19 (persoanelor care au fost expuse direct la virus și / sau prezintă simptome: febră, dificultăți de respirație, tuse uscată).
    1. Cazare

    Toți angajații beneficiază de instruire specială și instrucțiuni săptămânale cu privire la măsurile Covid-19, pe următoarele teme:

    1. Personal Hotelier:
    1. Comunicare
    1. Curățenie, Dezinfectare, Menaj (camere și zone publice):
    1. Servicii alimentare - restaurante (a la carte, tip bufet, săli pentru mic dejun) si baruri (interioare și exterioare):
    1. Piscine și alte facilități de agrement
    1. Locuri de joacă
    1. Servicii Spa
    1. Magazine care operează în hoteluri

    Iar turiștilor, le reamintim măsurile de distanțare social-personală, curățarea mâinilor și atenție la igienă respiratorie si eticheta de tuse.

    Măsurile de distanțare socială, împreună cu igiena frecventă a mâinilor și eticheta respiratorie, sunt principalele măsuri pentru prevenirea transmiterii COVID-19. Deși probabil sunteti deja familiarizați cu aceste măsuri, le vom reaminti ca o formă de preventie.